کد مطلب:172829 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:223

پاسداری از اصول و ارزش های اسلامی
با وجود اینكه هدف نهضت حسینی ، اصلاح و روش آن ، شهادت بود، اما سیدالشهدا و یارانش هرگز اصول و ارزش های اسلامی را فراموش نمی كردند و در شرایط و موقعیت های مناسب برخی مسائل مهم و اساسی را بارفتار و سلوكشان به مسلمانان تذكر می دادند.

حسین (ع) در روز عاشورا، در مقابل دشمن و با وجود تیر اندازی های سپاه مقابل ، نماز را فراموش نكرد. نماز ظهر عاشورا از هزاران ركعت نماز در مسجد و محراب برتراست . اصلاحی كه او می كرد، احیای واقعی دین بود، در حالی كه مقابل حكومت اسلامی ایستاده بود، درسی به مسلمانان داد كه برای رسیدن به هدف ، ارزش ها و اصول دیگر را فراموش و فدا نكنند.

حضرت سیدالشهدا، آزادی عمل را سرلوحه قیامش قرار داده بود و با این كه نیاز به یاران بیشتری داشت ، اما بارها و بارها به یارانش آزادی انتخاب و عمل داد كه از مهلكه جنگ بگریزند.

ابا عبداللّه الحسین ، در میدان جنگ و در مقابل دشمن جلاد كه فقط خواستار بیعت امام با یزید بودند، ایستاد و مقاومت كرد. او بیعت با چنین فردی را ذلت و خواری می دانست و با فریاد «هیهات من الذله » آزادگی و جوان مردی و ایثار و از خود گذشتگی رادر راه دین و اصلاح اجتماعی فراموش نكرد.

او پاسدار واقعی اسلام بود، ولی با شهادتش و با خونش ، اسلام تباه نشد، گر چه روزبه روز از اسلام اصیل و دین واقعی در حال دور شدن هستیم ، ولی خونی كه او در روز عاشورا ریخت ، درخت اسلام را بارور كرد. و در هر زمان و مكان ، مصلحان اجتماعی و عدالت گران اسلامی می توانند با شیوه او و هدف متعالی اش ، پرچمدار دفاع از اسلام باشند و جامعه بشری را به نیكی و سعادت برسانند. به امید روزی كه مصلح بزرگ و خلف صالح حسین (ع) ، بیاید و یاد و خاطره نهضت حسینی را در جهان امروز احیا كند.